با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران
ارزیابی تراکم و اختلاط کاربری‌ها جهت پیاده‌سازی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی (مورد مطالعه: ایستگاه مترو منیریه تهران)

پیمان امیدی؛ حمیدرضا صارمی

دوره 8، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 63-77

https://doi.org/10.30473/psp.2022.57466.2432

چکیده
  در سده گذشته، کلان‌شهر تهران با افزایش حدود بیست برابری جمعیت روبرو شده ‌است، از این رو دچار مشکلات ترافیکی در اغلب روزهای سال است. یکی از الزامات کاهش ترافیک، کاهش سهم سفرهای درون‌شهری با خودروشخصی و تغییر به سایر مدهای حمل‌ونقلی است که این الگو در توسعه مبتنی بر حمل‌و‌نقل عمومی(TOD) به عنوان یک راهکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ...  بیشتر

ارزیابی پیاده مداری بر پایه اهداف حمل‌ونقل پایدار در مراکز تاریخی شهرها،با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP) (مطالعه موردی: بافت پیرامون میدان نقش ‌جهان)

پرگل سلیمانی مقدم؛ نیما ولی بیگ؛ نسیم جعفری

دوره 5، شماره 4 ، اسفند 1397، ، صفحه 45-68

https://doi.org/10.30473/psp.2019.5653

چکیده
  یکی از عوامل تأثیرگذار در پیاده مداری بر پایه حمل و نقل پایدار، درک الگوهای رفتاری انسانی در فضای شهری است. به‌طوری‌که عدم توجه به حمل و نقل پایدار باعث ناهمگونی در الگوهای رفتاری و شبکه‌های دسترسی شهری می‌شود. بنابراین با شناخت و تحلیل شاخص‌های پیاده مداری امکان ایجاد بستری مناسب برای حمل‌ونقل پایدار درفضای شهر فراهم می‌شود. ...  بیشتر